1. You are here:
  2. Search

41 results for your search

All types (41) Document (28) Page (13) Contact (0) Event (0) News (0) Project (0)

    FHE_Glossar_DE_EN_August_2024.pdf

    Stand: 15.08.2024 FHE Glossar Deutsch-Englisch Deutsch Englisch A Abgabe submission Abgabetermin submission deadline Abitur / allgemeine Hochschulreife / Hochschulzugangsberechtigung university entrance qualifications (generische Übersetzung, die man auch für Fachhochschulreife einsetzen kann, da Ab

    Referenced at:

    More

    Relevance: 76% Type: Document File extension: PDF

    1. University of Applied Sciences Erfurt
    2. Faculties and Departments
    3. Business, Logistics and Transport
    4. Traffic and Transportation

    Automotive Engineering Laboratory

    Automotive Engineering Laboratory The main idea of the Automotive Engineering Laboratory is to provide a user-oriented approach to the teaching and research of current automotive engineering issues. The underlying concept is twofold: in addition to offering technical and manpower support for current

    More

    Relevance: 75% Type: Page

    1. ISP

    HIA_City

    HIA_City Health Impact Assessment (HIA) in urban development Health impact assessment as a model for integrating health aspects into urban planning HIA (health impact assesssment) is defined by the World Health Organization as "a combination of procedures, methods and tools for assessing the impact

    More

    Relevance: 72% Type: Page

    PowerPoint-Präsentation

    PowerPoint-Präsentation Der externe Zugang zu E-Medien über eduVPN eduVPN Vorteile: • Externe Nutzung aller lizenzierten Datenbanken und E-Books wie im Campusnetz • Einmalige Installation auf allen Endgeräten • Keine zusätzliche Anmeldung beim Öffnen einzelner Datenbanken oder E-Books • Anmeldung vi

    Referenced at:

    More

    Relevance: 71% Type: Document File extension: PDF

    1. ISP

    DigiLe

    DigiLe Development, testing and evaluation of media-supported modules with e-learning methods About the project Digitisation as part of an overall societal transformation influences formal and informal educational processes. Increasingly flexible and individualised demands on contemporary learning a

    More

    Relevance: 70% Type: Page

    Nutzererklärung für Adobe

    Nutzererklärung Fachhochschule Erfurt (ab Februar 2015) Nachfolgend genannte Softwarelizenzen erhalte ich nach schriftlicher Bestätigung dieser Nutzererklärung vom HRZ: Anzahl Aus Auftrag Nr. Produkt, Art der Lizenz Nutzung auf Computer (Inventar- bzw. Gerätenr.) 1 SAGS Adobe Creative Cloud for Ente

    Referenced at:

    More

    Relevance: 70% Type: Document File extension: PDF

    Nutzererklärung für Adobe

    Nutzererklärung Fachhochschule Erfurt (ab Februar 2015) Nachfolgend genannte Softwarelizenzen erhalte ich nach schriftlicher Bestätigung dieser Nutzererklärung vom HRZ: Anzahl Aus Auftrag Nr. Produkt, Art der Lizenz Nutzung auf Computer (Inventar- bzw. Gerätenr.) 1 SAGS Adobe Creative Cloud for Ente

    Referenced at:

    More

    Relevance: 70% Type: Document File extension: PDF

    1. ISP

    TransX

    TransX Cross-media participation in the post-corona city - transformations to strengthen social cohesion in disadvantaged spaces Networking activities for research on innovations in the field of democracy and governance in disadvantaged spaces in the post-Covid era As part of the project TransX, the

    More

    Relevance: 66% Type: Page

    HRZ_Benutzungsordnung.pdf

    BENUTZUNGSORDNUNG des Hochschulrechenzentrums zur Verwendung von IT-bezogenen Diensten, Hardware und Software an der FH Erfurt Gemäß § 3 Abs. 1 in Verbindung mit § 33 Abs. 1 Satz 1 Nr. 1 des Thüringer Hochschulgesetzes (ThürHG) in der Fassung vom 13. September 2016 (GVBl. S. 437) erlässt die Fachhoc

    Referenced at:

    More

    Relevance: 64% Type: Document File extension: PDF

    1. University of Applied Sciences Erfurt
    2. Research
    3. Forschungsservice

    Funding Opportunities

    Overview of funding opportunities for university staff

    More

    Relevance: 58% Type: Page